Tuesday, September 14, 2010

3 hours to go.

Dayanna Afia..

Pertama sekali, entri ni khas aku buat untuk kau. 3 jam lagi adalah hari yang kau tunggu-tunggukan. Aku rasa kesal sangat sebab tak dapat nak bagi kau apa-apa. Walaupun jauh, aku rasa ini dah memadai untuk aku ucapkan Selamat Hari Lahir untuk kau. 3 jam lagi kau genap 16 tahun. Tak sangka.. kawan lama aku dah 16 tahun. Kau tau.. 5 september lepas, Yda minta maaf dengan aku.. aku ingatkan kaulah orang pertama yang aku nak beritahu yang kawan baik aku dulu dah baik semula dengan aku.
Afia..
Aku rindu sangat dengan kau.. aku kesal sebab aku tak dapat sama-sama dengan kau waktu hari lahir kau.. setiap tahun.. aku tak akan lupa hari happy kau.. aku tak kira walaupun kau dah tak ngam dengan aku, aku tetap wish happy birthday dengan kau..
Afia..
Setiap kali ulang tahun aku hadir, aku rasa sedih gila sebab tak dapat wish dari kau.. eh.. kenapa aku cerita pasal birthday aku pulak ni.. hmm..
Bila aku dengar lagu I'm Yours by Jason Mraz, aku mesti teringat hari pertama aku chatting dengan kau kat MIRC, lepas tu.. aku ingat hari yang kau nak kenalkan aku dengan Hafiz. Entah macam mana.. kita gaduh.. aku sendiri tak ingat pasal apa kita bertekak dekat handphone. Aku teringat first time aku dengar suara kau dekat telefon.. suara kau comellll!
Entah macam mana, aku teringat.. yang kita gaduh.. aku cemburu.. sebab kau dapat perhatian lebih dari semua orang. kau ada aura. aura apa pun aku tak tau.. macam budak kecikkan aku? :D
Lepas tu kita baik semula.. aku taknak gaduh. Lepas tu, aku teringat kau beritahu yang kau ada sakit. Aku macam nak pitam bila dengar berita tu.
Aku tanya kawan-kawan aku yang ada sakit macam kau, aku cuba cari penawar untuk kau.. tapi bodohkan aku? macam mana aku nak hantar penawar tu dekat kau, sedangkan kau masa tu kat UK.
Entah macam mana, kau boleh minta tolong aku jaga Alveen. Aku mati-mati tolak. tapi aku kesian dengan kau.. aku tak sanggup kecewakan kau.
Lepas tu.. Hafiz bagitau aku yang kau pergi Bali dengan kakak kau, kata dia kau Cuti-cuti Indonesia! :D
lepas berapa hari tu.. aku call kau tak pernah angkat, lepas tu kau hantar msg, tanya aku nak apa lagi. Sumpah, masa tu aku rasa macam nak menangis, hantuk-hantuk kepala dekat dinding.
Sejak dari tu.. kita gaduh dan gaduh sampailah hari ni. Aku tetap melakukan kesilapan bodoh walaupun dah banyak kali bagi aku peluang untuk berubah tapi aku tetap dengan kesilapan yang sama.
Afia..
Setiap detik yang berlaku antara aku dengan kau.. aku tak pernah lupa walau sesaat sedangkan aku tau aku tak akan pernah dapat berkawan dengan kau lagi. Aku tau kau dah buang aku jauh-jauh dari hidup kau. Aku tak layak kawan dengan orang macam kau.. kau terlalu baik untuk aku..
Aku cuma nak kau bahagia dengan orang sekeliling. Aku minta maaf, dari hujung rambut sampai hujung kaki sebab aku dah banyak buat salah kau.
Aku dah penat nak berharap supaya keajaiban berlaku, sebab aku tau aku tak layak untuk keajaiban.

>>AFFEA FIRZANA.

No comments:

Post a Comment