Tuesday, January 19, 2010

aku bukan macam tu..

Hi,

Post kali ni aku taktau kenapa aku rasa macam nak menangis. Ye, mungkin semua orang ingat aku ni jahat gila-teruk-tak boleh dibawa berkawan-suka sakitkan hati orang. Terutama sekali kawan kawan aku. Aku cakap aku rasa macam menangis, aku bukan nak cari simpati sape sape untuk suruh kesian dengan aku. Terpulang kepada orang yang membaca, kalau rasa nak maki boleh pergi dari sini, kalau tak rasa apa apa boleh duduk diam diam tak payah comment aku punye post ni.
Aku ni pun manusia jugak, ada hati dengan perasaan. Aku tak tau kenapa aku boleh jadi macam ni. Mungkin keadaan memaksa aku jadi macam ni? Pertama kali dalam hidup aku, aku rasa masalah kali ni macam beratttt sangat untuk aku.
Tapi aku tak boleh anggap semua ni satu bebanan untuk aku. Dugaan yang terpaksa aku tempuh. Okay, kepada orang yang membaca, nak kutuk blog aku kat blog korang tolong berambus. Aku tak hadap nak tengok muka korang. Okay?
Aku bukan heartless, cruel. Aku cuma tak tahu dari mana semua ni bermula. Aku tak berperangai pelik, ye kadang kadang aku admit yang aku berperangai pelik. Buat masa ni, aku gaduh dengan kawan aku, sebab salah aku. Aku taktau macam mana nak selesaikan salahkan aku sendiri. Memang, aku tak patut dapat layanan baik dari diorang sebab aku tak layak!
Dia fikir aku macam-macam. Aku jahat, heartless, kejam kat orang ramai, teruk! Aku sendiri taktau dari mana datangnya semua tu.
Aku nak mintak maaf betul betul dengan dia tapi aku tak tau macam mana nak cakap dengan dia, sebab sekarang tengok muka aku pun dia taknak. Aku taknaklah cakap nama kawan aku tu, kalau dia baca, aku harap sangat dia faham dengan apa yang aku taip ni.

Aku tak pernah rasa nak cari simpati sape sape. AKU BUKAN HIPOKRIT! Tapi kalau korang rasa aku hipokrit, aku terima. Aku cuba betulkan balik diri aku, bukan betulkan keadaan. Semua orang anggap masalah ni remeh je. Ye, remeh sebab korang tak berada kat tempat aku. Orang kat sekeliling dia tak habis habis nak hentam aku macam macam. Cakap jangan dekat dengan dia lagilah, jangan buat orang yang dia sedihlah. Apelah..

AKU CUMA TAK TAU KENAPA BOLEH JADI MACAM NI. TAK! AKU TAK BOLEH CAKAP MACAM TU, NANTI SEMUA ORANG AKAN BENCI AKU BUAT SELAMA LAMANYA! SELAMA AKU HIDUP, DARI AKU KECIK SAMPAI BESAR, AKU TAK PERNAH DIBAGI PELUANG NAK BERCAKAP. SEMUA ORANG BETUL AKU JE SALAH. AKU JE YANG KENA TENGOK DIRI AKU KAT CERMIN. HEBAT SANGAT KE?

Kadang kadang aku nangis sendiri, kenapa dugaan datang, sedangkan aku tak bersedia. Kadang kadang dugaan yang datang mampu buat aku terduduk dan menangis. Ye, semua orang ada masalah. Bukan aku sorang je yang ada masalah. Ada orang masalah dia lagi besar dari masalah aku. Aku tak boleh cerita aku punya masalah je. Nanti ape pulak orang kata, "eleh, masalah kecik macam tu pun nak kecoh kecoh"

Aku penat. Penat nak bercampur dengan dunia luar. Yang dah cukup buat aku rasa... ah! Biarkanlah.
Dan sekarang, aku tak nak buat apa apa dengan masalah aku. Dah cukup rasanya aku minta maaf berjuta juta kali. Terserah pada kau kalau kau rasa kau nak maafkan aku, cukup. Rasa benci lagi, takpe. Diam diam je. Anggap macam kita tak pernah kenal selama ni. Tapi kalau kau maafkan aku, aku dah cukup rasa berterima kasih. Aku cuma malu nak berdepan dengan kau. Mesti masa kau tengah baca ni, aku cuma nak mintak simpati kau, buat ayat kesian, buat kau nangis pasal post aku ni.

SEKALI LAGI AKU TEGAHKAN! AKU TAK CARI SIMPATI KAU, KALAU KAU RASA KAU DAH BESAR, DAH PROFESIONAL JANGAN FIKIR MACAM TU! AKU CUMA TAK TAU NAK BUAT APE. SALAH AKU, SILAP AKU. AKU MINTAK MAAF DENGAN KAU SEBAB SELAMA NI AKU BERPERANGAI TAK SENONOH ARAH. TERPULANG PADA KAU, KAU NAK RASA APA. MUNGKIN KAU TAKNAK MAAFKAN AKU SEBAB AKU AKAN ULANG BALIK KESILAPAN AKU YANG DULU. TAK KISAHLAH. INI DIRI AKU. AKU DAH BERUSAHA NAK BETULKAN DIRI AKU.

Assalammualaikum..

No comments:

Post a Comment