Saturday, January 30, 2010

This Is How I Live My Life.

Hi, ( adoii, asyik-asyik 'hi' boringlah! )

okay, Hey di sana. :)

Lately, my life have been so busy with homeworks, and study. Of course, I am upper form already. So, I have to struggle this year and the next. :)
Abah aku siap cakap,

'Wahh, busy betul anak abah sejak nak masuk upper form ni,' Dulu, masa aku form 3 aku takdelah se-busy macam sekarang. Okay, aku nak cakap pasal topik kat atas ni. Macam ni lah cara aku hidup selama ni.

PAGI.

* Kalau hari sekolah, selalunya aku bangun pukul 5 pagi. Itu pun kalau aku tak gosok baju masa malam. Lepas habis gosok baju, aku tidur balik. Tu yang kena bebel dengan mak, abah, akak, dengan abang aku. Mandi nak lambat je, tapi kerja lembab! haha. Kalau aku gosok baju dalam setengah jam. ( Gila ah! Tak macam lama plakkan? ) Aku mandi. Dan selalunya kalau nak bersiap pagi pagi tu nak pergi sekolah akulah orang yang paling lambat siap, padahal aku orang pertama yang selalunya mandi. Kalau aku nak tuang air dalam botol, mesti abah main hon kat kereta. Bising gila pagi-pagi rumah aku. HAHAHA.

* Lepas balik dari sekolah, aku terus pergi dapur, geledah periuk, ambik nasi, makan! Gelojoh gila! Aku penah kena tepuk dengan abah aku sebab makan macam orang tak pernah makan. Yelah, aku jarang makan kat kantin sekolah. Tu dulu lah, masa aku lower form. Lepas habis makan semua, aku yang kena kemas atas meja. Masing-masing makan macam bapak gajah tak pernah makan. Habis bersepah atas meja. Haha. Mampus aku kalau abah aku baca blog aku ni. HAHAHA. Habis siap semua kerja, aku tanggal baju sekolah, basuh. Lepas tu, rutin harian aku kena picit kaki mak aku. Macam-macam alasan aku bagi, nak kencinglah, nak kemas bukulah. Janji dengan mak pukul 3, tapi bila mak aku terlelap sekejap, aku main laptop, jejak sampai pukul 4.30. HAHAH.

PETANG.

* Dalam pukul 5, kadang-kadang kalau boring tak tau nak buat ape, bila wireless dah tak dapat, aku boring aku pergi rumah tok aku. Dekat je. Mulalah, aku dengan sepupu sepapat aku bergosip tak sudah. Nasib baik belah mak aku, sepupu aku semua kebanyakkannya belasan tahun je. Sebab tu kitorang selalu lepak sama-sama. Bila dah jejak maghrib, baru aku balik. Kang, kalau balik lambat, nanti abah kunci pintu tak bagi aku masuk. ;p

MALAM.

* Lepas mandi, selalunya aku baring-baring dalam bilik. Main lawan-lawan cakap dengan abang aku. :D
Bila dengar je pintu bilik air dah bukak, maknanya abah aku dah habis mandi, cepat-cepat aku buat-buat kemas buku, siot je. Lepas dah buat-buat kemas buku, aku terus bawak semua buku tu pergi depan, nak belajarlah kononnye. haha. Dalam pukul 9 malam aku berhenti belajar, sambung tengok TV dengan mak aku sambil picit kaki dia, yang memang dah rutin harian aku. :)
Bila dah habis tengok TV dalam pukul 10.30 malam, aku tidur. Mata pun dah layu. Terus masuk bilik tidur! Sampailah ke esok paginya.

* so, this is how I live my life. If there any comment or judge for my post, just post it. For those who think that the way I live my life quite annoying, your better get off from my face. Thank you. :)

No comments:

Post a Comment